מי מאיתנו לא הזמין לפחות פעם אחת בחייו כרטיס עבור כנס הייטק, במסגרתו הציגו החברות שהשתתפו בכנס את הפתרונות הטכנולוגיים שלהן, כאשר חלקן חברות סטראטאפ וחלקן כבר חברות בורסאיות ותיקות בשוק. בדרך כלל תראו בכנסים הללו הרבה מאוד דוכנים של חברות שמציגות את המוצר שלהן, כאשר ההצגה של המוצר תכלול הרבה מאוד אלמנטים שיווקיים.
בין היתר, חלק מאותם אלמנטים יהיו קשורים במוצר עצמו וחלק מן האלמנטים השיווקיים יהיו קשורים לדוכן של החברה שלעיתים יכלול בית קפה, שולחנות, ספות ועוד. מעבר לכך בכנסים רבים אנו גם נראה הרצאות ופאנלים של בכירים במשק מדברים על נושאים מסויימים הקשורים למשק, לתעשיה ולעולם ההייטק, כאשר לעיתים אותם פאנלים יהיו פתוחים לקהל הרחב וחלקם יהיו סגורים רק לאלו שנרשמו מראש, לכן חשוב מאוד לבחון את הנושא לפני שאנו מגיעים לכנס.
למה כנס הייטק חשוב כל כך לחברות הייטק?
עבור חברות רבות או סטארטאפים ישראלים מצליחים, כנסים בעולם ההייטק מהווים חלק בלתי נפרד מאסטרטגיית השיווק של החברה, שכן החברה יכולה להיעזר רבות בכנסים בכדי לקדם את המוצר שלה. כולם יודעים שלכנסים הגדולים של עולם ההייטק יגיעו כל החברות הגדולות בשוק ולכן זהו זמן מצויין עבור חברות קטנות או חברות סטראטאפ להציג את המוצר שלהן גם למשקיעים נוספים, אך גם לחברות ובכך לקדם את עצמם.
ניתן לקדם מוצרים, רעיונות ושירותים מעולם ההייטק על ידי תיאום של פגישות מראש עם לקוחות פוטנציאליים במהלך הכנס, פעילות אגרסיבית של אנשי השיווק לפני ובמהלך הכנס וכמובן על ידי תיאום מראש עם מארגני הכנס להציג את המוצר של החברה שלנו באחד הפאנלים או להיות אחד מן הדוברים בפאנלים או באחת ההוראות בכנס.